Close

5 March, 2020

Endagskurs: Arkivkunskap för chefer

ArkivIT

Datum: Tisdagen den 2 juni 2020
Plats: ArkivIT:s huvudkontor.
Kursledare: Helena Sääf, arkivkonsult på ArkivIT.

Vad innebär det att vara ansvarig för en myndighets arkiv?
Vilka är de strategiska frågorna för arkivet?
Vilka regelverk behöver man ha koll på?
Hur kan jag som chef stötta min/mina arkivarier?
Vilka områden konkurrerar och/eller är lämpliga samarbetsparter?
Hur påverkar digitaliseringen medarbetarna i arkivfunktionen? Hot och möjligheter.

 

Målgrupp

Chefer med arkivansvar samt chefer för arkivarier och registratorer som inte själva är arkivarier.

 

Kostnad 

Early bird-pris: 6 500 kr (exkl. moms), t.o.m. 12 april 2020.
Kostnad endagskurs: 7 900 kr (exkl. moms).

 

Tidsplan

  • Vi startar dagen kl. 9.00 med kaffe och smörgås.
  • Förmiddagspass kl. 9.30–12.00 (inklusive paus).
  • Lunch omkring kl. 12–12.45, lunch ingår.
  • Eftermiddagspasset kl. 12.45–16.00 (med fikapaus).

 

Tidpunkt & plats

Datum & tid: Tisdagen den 2 juni 2020, kl. 09.00-16.00.
Plats: ArkivIT:s huvudkontor, Brunnsgatan 13, 111 38 Stockholm.
Hitta till oss – se karta här.

 

Om kursledaren

Helena Sääf är en av ArkivIT:s konsultchefer. Hon har en bred bakgrund som projektledare, arkivarie, registrator, nämndsekreterare och administratör. Till ArkivIT kommer hon från Riksgälden, som verksarkivarie, PUL- ombud, gruppledare, systemägare och systemförvaltare. Där har hon bland annat tagit fram och implementerat verksamhetsbaseradarkivredovisning och lett arbetet av förstudie och projekt att upphandla och införa dokument- och ärendehanteringssystem. Hon har också arbetat med digitalt bevarande och utrett implementeringen av ledningssystem för verksamhetsinformation inom organisationen.

Tidigare har Helena arbetet kommunregistrator, arkivarie och systemförvaltare inom kommunal verksamhet. Här arbetade hon i en organisation med långt framskriden e-förvaltning och ett pågående förändringsarbete av kansli och administrationen runt kommunstyrelse och kommunfullmäktige.

Helena har även lång erfarenhet av ett flera dokument- och ärendehanteringssystem både som arkivarie, nämndsekreterare, registrator, systemförvaltare och systemägare. Med sin breda bakgrund samt kunskap inom arkiv och e-förvaltning bidrar Helena tyngd och erfarenhet de projekt hon tar sig an. 

 

Skräddarsydd kurs hos er

Har ni svårt att ta er till Stockholm? Vi kan komma till er!
Kontakta daniel.junhag@arkivit.se för mer information och priser.

Anmälan

Här anger du ev. önskemål om särskild kost, exempelvis glutenfritt, laktosfritt, vegetariskt eller veganskt.
Fält markerade med * är obligatoriska och måste fyllas i.

Dina personuppgifter
Vi behandlar alltid dina personuppgifter med största respekt.
Läs vår integritetspolicy här.

Boknings- och avbokningsregler
ArkivIT följer branschens standardregler vid bokning, överlåtelse och avbokning av öppen kurs.

- Eventuell avbokning ska alltid ske skriftligt till ArkivIT via e-post.
- Vid avbokning 4-3 veckor före kursstart ska beställaren ersätta ArkivIT med 50% av kursavgiften.
- Vid avbokning 2-0 veckor före kursstart ska beställaren ersätta ArkivIT med 100% av kursavgiften.
- Vid förhinder kan platsen överlåtas till kollega från samma organisation, meddela ArkivIT skriftligt via e-post.
- ArkivIT har rätt att ställa in en kurs varvid alla inbetalda avgifter återbetalas, ersättningar därutöver utbetalas ej.
- ArkivIT fakturerar kursavgiften före kursstart, betalningsfristen är 30 dagar.
- ArkivIT reserverar sig för eventuella ändringar i programmet.

Kontakta ArkivIT på e-post: info@arkivit.se.
Till toppen