Experter inom digital arkiv- och informationshantering
Vi kan hjälpa till i hela processen; från att identifiera åtgärder som måste genomföras till att verifiera graden av regelefterlevnad.
Arbetet utgår alltid från den analys som görs tillsammans med er kring ert nuläge.
ArkivIT använder sig av etablerade metoder och verktyg för att säkerställa efterlevnad av Dataskyddsförordningen. Dessa redskap ger både er som kund och konsulten tydlighet kring ett systematiskt arbetssätt.
Den 25 maj 2018 trädde EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR (General Data Protection Regulation), i kraft och ersatte den svenska personuppgiftslagen (PuL). Syftet med GDPR är att EU-medborgare i allmänhet ska kunna ha större kontroll över sina personuppgifter. Det innebär att alla organisationer som pÃ¥ nÃ¥got hanterar register över kunder, leverantörer eller andra intressenter behöver utveckla sitt sätt att hantera och lagra personuppgifter. Â
Dataskyddsförordningen innehÃ¥ller förändringar och nya bestämmelser som inte Ã¥terfinns i PuL. De registrerades rättigheter förstärks, och ansvar och skyldigheter för den som behandlar personuppgifter förtydligas. Den nya lagen pÃ¥verkar verksamheten hos personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde.Â
Även om lagen har tillämpats i snart ett Ã¥r, Ã¥terstÃ¥r det ofta en hel del att göra kring GDPR för de flesta organisationer.Â
Tjänsten finns till för er som inte kan eller inte vill ha en intern DSO. Den passar även för er som hanterar en begränsad mängd känsliga personuppgifter och därmed behöver DSO i mindre omfattning.Â
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så hör vi av oss och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så hör vi av oss och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så kommer avtalsansvarig Daniel Junhag att höra av sig och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så kommer avtalsansvarig Daniel Junhag att höra av sig och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så kommer avtalsansvarig Daniel Junhag att höra av sig och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så kommer avtalsansvarig Daniel Junhag att höra av sig och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så hör vi av oss och berättar mer om våra tjänster.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så hör vi av oss och berättar mer om hur vårt erbjudande om Dataskyddsombud som tjänst ser ut.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan eller dina funderingar här, så hör vi av oss och berättar mer om hur vi kan stå till tjänst för just er organisation. En förfrågan via detta formulär är inte bindande.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Tveka inte att kontakta oss via formuläret nedan så kan vi återkomma till er så att vi tillsammans kan skräddarsy en lösning som passar just er organisation och anställda, utefter era behov och önskemål.
Ni kan även kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.
Kostnad för arkivering är beroende av hur omfattande och komplex webbplatsen är samt om ni önskar en engångsarkivering (konvertering) av en sajt eller skriva ett avtal för löpande arkivering.
Beskriv din förfrågan i formuläret eller kontakta oss på telefon-nr: 0760 – 51 90 96 så kan vi berätta mer om hur vi kan stå till tjänst för er.